fitneszanyu

"Egy jó nap az éjszakával kezdődik!"

A pihenés kötelező. Mert a helyes táplálkozás, a mozgás és a pihenés az a hármas fogat, mely a fejlődés felé repít. A fáradtságot soha ne hagyjuk figyelmen kívül, mert ő jelzi, hol tartunk a terhelhetőségünkben, és megvéd a végkimerüléstől.

PASSZÍV PIHENÉS

Ez lehet a „semmittevés” (vagyis mikor ébren vagyunk, de fizikailag nem vagyunk aktívak), vagy az alvás. Az „jó alvásnak” megvannak a feltételei:

  • Kb. 8 óra
  • Egy blokkban
  • A napnak ugyanabban a szakában
  • Éjszaka (mikor kevés a fény- és zajinger)
  • Megfelelő ágy
  • Spontán alvás és ébredés

Fontos az egy blokkban alvás, hogy az ritmusos legyen. Gondoljunk a „REM-megvonásos” kísérletekre (ill. világháborús kínzásokra), mikor óránként megzavarták az alvót, mely mentális és fizikai kimerültséghez vezetett!

Jó tudni, hogy egyetlen átvirrasztott éjszaka 5-6 további napra van (negatív) hatással!

 

AKTÍV PIHENÉS

A fizikális aktivitás általi pihenést nevezzük aktív pihenésnek. Ez több féle lehet:

Más sport: Pihenés lehet egy teljesen más mozgásforma, mint amit naponta végzünk. Fontos, hogy ebben az esetben ne egyezzen sem a helyszín, sem a közeg (pl. víz – szárazföld), ne legyen edzés jellegű: legyen mérsékelt és rövid.

Szauna: Nagyon fontos, hogy a szauna csak akkor pihentető, ha rendszeresen járunk, vagyis heti 1-2 alkalommal. (Amúgy megterhelést jelent a szervezetnek a nagy hőtermelés!) A szaunának több féle formája van, és többféleképen lehet alkalmazni, de a lényeg, hogy NEM AZ A FONTOS, HOGY KI BÍRJA TOVÁBB! 🙂

Masszázs: A rendszeres masszázs szintén üdítő hatású. A masszázs hat az izomzatra: lehet relaxáló, vagy tónusfokozó, -frissítő.  Vérkeringés és nyirokkeringés fokozó, és természetesen élménynek sem utolsó. 🙂

Fitneszanyu-tipp: az ágy a legfontosabb bútor a lakásban! A plazma tévé és mosogató gép helyett erre költs, ha szükség van rá! Mindegyik családtagnak jár a jó pihenés!

 

Jó edzést, sok sikert! : ) Blanka

Ha már kialudtad magad, csak egy profi edzésterv és egy személyreszabott diéta hiányzik a TÖKÉLETES formádhoz! 🙂 Ezd bízd ránk nyugodtan! Kattints IDE MOST! :)

A bennünk élő Aphrodité

Csodálatos könyvet írt Jean Shinoda Bolen pszichiáternő a nőkről. A női alapvonásokat a görög mitológia 7 istennőjével hozza párhuzamba: a női önállóságot Artemisz, az intellektuális nőt Athéné, a legbelsőbb harmóniát Hesztia, az anyaságot Démétér jelképezi, míg Héra az örök asszony, Perszephoné pedig a bennünk élő kíváncsi kislány. Én azonban a legszorosabb értelemben vett hetedikkel szeretnék most foglalkozni: az elbűvölő, csodás Aphroditével – a bennünk élő Nővel.

 aphrodite1

Egy barátnőmtől hallottam az „anti-nő” kifejezést, és mikor megkérdeztem mire gondol, csak nagyjából tudta körbeírni: „olyan, aki görbén áll… és hülyén öltözködik… látszik, hogy nem örül, hogy nő… vagy nem is tudom…” Én azonban rögtön tudtam, hogy mire gondol. Nem a külsőségeken van a hangsúly, azonban sokat mondóak. Egy beesett vállú, slampos nő, még ha van is rajta smink, vagy drágák a ruhái – aki nem tudja 100%-ig élvezni, hogy nő.

Edzői munkám során számtalan „anti-nővel” találkoztam, de jó hír, hogy nem egy közülük csodálatosan kivirágzott a mozgás hatására. Számtalan mozgásforma létezik, csak meg kell találni, mi az, ami önbizalmat és jó érzéseket kell bennünk? Lehet, hogy a futás felszabadít, lehet, hogy untat. Lehet, hogy a hastánccal istennővé válsz, lehet, hogy ügyetlennek érzed magad. Ha valamelyik sportról bebizonyosodik, hogy nem jön be, ki kell próbálni mást.

A rendszeres mozgás csodálatos módszer, hogy összebarátkozz a testeddel. Minél többet érzed a tested, annál jobban ismered, minél jobban ismered, annál magabiztosabbal „viseled”, és annál több siker élményben lesz részed.

És mi tehet szebbé egy nőt, mint a szép tartás, az összerendezett mozgás, és a kisugárzás, melyből messze tőle érezni, hogy rendben van önmagával, elégedett és büszke?! Hiszem, hogy anyukaként is folytatni kell (esetleg elkezdeni) felfedezni magunkban Aphroditét. Vagyis folytatni (esetleg elkezdeni) mozogni, és megteremteni a jó közérzetünket, nőies, elbűvölő kisugárzásunkat.

Fitneszanyu-tipp: a bevezetőben említett könyv egy csodálatos mű, melyet szeretettel ajánlok mindenkinek, aki szeretné felfedezni, fejleszteni női mivoltának rejtett kincseit! (Jean Shinoda Bolen: A BENNÜNK ÉLŐ ISTENNŐK)

Kedvet kaptál a megújuláshoz? Hamarosan jövünk a Nagy Megújuló Programunkkal, kövesd a blogot! 🙂

Jó edzést, sok sikert! : ) Blanka

Kérdésed van? Személyreszabott segítségre vágysz? Kattints IDE MOST! :)

Méregtelenítés - az új év első teendője

Régóta tartó, látszólag ok nélküli gomba- vagy bőrproblémák, rendszertelen széklet, fejfájás, epebetegség, hüvelygyulladás, kellemetlen szájszag. A belekben lerakódott méreganyagok (tartósítószerek, mesterséges ételadalékok, gyógyszerek), illetve a megemészthetetlen tápanyagok megakadályozzák a tápanyagok felszívódását, melyek a belekben maradnak, és rothadásnak indulva méreganyagokat termelnek. A böjtölés lényege, hogy kitakarítsuk kicsit a szervezetet. Hetente egyszer rendszeresen iktass be egy böjtnapot, pl. hétfőnként (kipihenve a hétvégi nagy evészetet), vagy pénteken (az egész hetet pihenve ki) 🙂

 

imagesU77ETLBE

 

 

GYÜMÖLCS-NAP: Tartható méregtelenítés anyukáknak, kis kiegészítéssel: 1,5 kg friss gyümölcs, lehetőleg egyféle gyümölcsből. Reggelire és ebédre fogyasszunk hozzá kis müzlit a szoptatás alatt.

JOGHURT-NAP: 6 pohár natúr joghurt édesen (gyümölcsdarabokkal, vagy –péppel – akár összeturmixolva, esetleg mézzel), vagy sósan (zöldségdarabokkal, fokhagymával, vagy curryvel!!). A joghurt az emésztőrendszer nagy gyógyítója!

RIZS-NAP: a rizs-napon egész végig rizst eszünk: szintén édesen (méz, fahéj, mazsola vagy gyümölcsdarabok) vagy sósan (zöldség, petrezselyem, snidling) – lehetőleg barnarizst válasszunk!

MUTÁRMAG: A méregtelenítés napján reggel és este nyelj le rágás nélkül egy-egy kávéskanálnyi mustármagot, mely szépen „végigkaparja” a belek falát.

 

A zöldségek és gyümölcsök, a sok folyadék és minőségi, méregtelenítő étrendkiegészítők elengedhetetlenek a hosszútávú tisztulási folyamathoz. A terhesség alatt tilos mindenféle böjt, de a szoptatás alatt különösen fontos, hogy néha kitisztítsuk a szervezetet. Azonban nagyon szigorú és hosszúböjtöket nem csinálhatunk, mert a babának változatos étrenddel szolgáltathatunk minden tápanyagból. Ebben az időszakban maradjunk az 1 napos méregtelenítő kúráknál.

Fitneszanyu-tipp: a méregtelenítés jelentőségével már a régiek is tisztában voltak! Gondoljunk csak a keresztényeknél a mai napig tartott Nagyböjtre, vagy a pénteki húsmentes napra!

 

Jó edzést, sok sikert! : ) Blanka

Kérdésed van? Személyreszabott segítségre vágysz? Kattints IDE MOST ! :)

 

"És mi van, ha császár lesz?"

Tapasztalatom szerint a császármetszés a kismamák és a jógaoktatók körében is nehéz téma. A “milyen volt a szülés?” klasszikus kérdésre gyakran hallom magam is azt a rövid választ, hogy “Hát, végül császár lett…”. Eltekintve azoktól az anyukáktól, akik személyes döntésből maguk választják a műtéti utat, bizony, a császáros anyák nagy részének arca ilyenkor valamiféle szégyenérzetet, bűntudatod, zavart tükröz, hogy vajon a környezet mit szól ehhez a hírhez.

Ezekből is látszik sajnos, hogy még mindig elevenen él az emberekben az a feudális elképzelés, hogy a császáros anya “nem tudta megszülni a gyerekét”. És az anya sokszor el is hiszi magáról, hogy ő erre képtelen volt, neki csak “kivették” a gyerekét.

Nem szeretem ezt a felfogást, mert a szülésélmény mindenkinek a sajátja, az anya és a baba a valódi szereplői, így vagy úgy, de ők ketten dolgoznak meg egymásért! Miért ne lehetne ez egy szép emlék, a várandósság boldog kilenc hónapjának még boldogabb befejezése?

sectio

Mit tanácsol a jógaoktató?

Mindig elmondom pocakos mamáimnak, amikor már szülésfelkészítésre kerül a sor, hogy igenis készüljenek fel minden eshetőségre, és ne úgy induljanak neki a szülésnek, hogy “márpedig akkor én most hüvelyi úton világra hozom a gyermekem”. A szülés nem csak arról szól, hogy a nő szül, hanem a baba is születik! Nem csak az anya munkája, döntései vannak benne, hanem a kisbabáé is! Gondoljunk bele csak abba, hogy a szülés akkor indul meg – és itt most tekintsünk el mindenféle orvosi beavatkozás lehetőségétől -, amikor a baba felkészült rá, és jelt ad az anyai testnek, hogy itt az idő!

A gyermek képes rá, és meg is választja születése idejét és módját is, és bizony van úgy, hogy a baba a gyorsabb utat választja.

Mindemellett ott van az anyai szervezet is, amely a várandósság alatt nap nap után alkalmazkodik az új helyzethez, az állandó változáshoz, pörög, dolgozik, hogy baba és mama is jól érezze magát. Nem meglepő, és nem ritka tehát az sem, ha a szervezet bonyolult rendszere a véghajrában elfárad.

De ne feledkezzünk meg azokról a kismamákról sem, akiknek valamilyen egészségügyi probléma (pl. szív- és érrendszeri gondok, szemproblémák, gerinc- vagy csípőproblémák, a baba mérete) miatt az orvosuk azt tanácsolja, hogy műtéti úton folyjon a szülés. Ők a császármetszés gondolatával még korábban kell, hogy megbarátkozzanak, és elfogadni azt, hogy nincsen lehetőségük a természet által adott úton világra hozni kisbabájukat.

Egyik eset sem szégyellnivaló, sőt! Én úgy gondolom, hogy ezek az anyák és babák még jobban megdolgoznak a szülés során azért, hogy a kellemes közös élmény, a kötődés korai érzése megteremtődjön köztük! És bizony, nekik is segíthet a jóga!

Hogyan? Lássunk néhány példát:

– A különböző relaxációs technikák segítik őket a babával való kommunikációban, hogy megbeszélhessék, elfogadhassák a műtét adta élethelyzetet. Ismerek anyákat, akik gondolatban végig a babájukhoz beszéltek a császármetszés alatt, s a pici végül teljes nyugalomban, sírás nélkül, békésen szuszogva született meg a hirtelen környezetváltozás ellenére is 🙂

– Légzőgyakorlatok alkalmazásával leküzdhetőek a műtét alatt esetlegesen fellépő kellemetlen érzetek, illetve a császármetszés után fájdalomcsillapító hatásúak is.

– A várandósság alatt rendszeresen végzett gyakorlatok (ászanák) segítenek a gyors felépülésben, hiszen megerősítik az anyai testet. A szülést követő első napokban, hetekben érdemes “fejben jógázni”, tehát gondolatban végezni néhány gyakorlatot, mivel ez is hozzájárul a gyors regenerációhoz.

– A császáros anyáknál gyakori, hogy nem 2-3, hanem 4-5 napot is várniuk kell a szülést követően, mire beindul a tejtermelésük. Azonban a tejserkentő és mellizomerősítő gyakorlatok fokozzák a tejmirigyek működését, segítenek a tejelválasztás mihamarabbi beindulásában.

– És végül, de nem utolsó sorban, a gátizomtorna a császármetszés esetén is épp olyan fontos, hiszen bár a medencealapi izmok ilyenkor nincsenek kitéve erős fizikai hatásoknak, a váradósság kilenc hónapja alatt minden kismama esetében terhelésnek van kitéve a gáti terület. Úgyhogy a medencealapi izmok erősítéséért, regenerálódásáért érdemes gátizomtornát végezni a várandósság alatt és a szülést követően akár néhány nappal!

 

A szülés és születés mindenképpen csodálatos élmény!

Boldog babavárást!

 

Namasté!

Niki

Egy kis hasazás képekben... :)

Az anyukák szinte mindig elégedetlenek a hasukkal. De a hasazás amúgy is  minden nőnek a “kedvence” (idézőjellel vagy anélkül : )) Íme, néhány hasprés-variáció, hogy ne und el a hasedzést! Persze vannak  állásból vagy oldalfekvésből indított gyakorlatok is. Meg ugye a hasprésgép. Meg bármi, aminek csak a kreativitásunk szabhat határt: hasazás függeszkedésben, fejjel lefelé lógva, csigás géppel, gumikötéllel, statikus hasizom gyakorlatok ezernyi variácója… : ) Neked mi a kedvenced??? : )

 

KÖNNYÍTETT

HALADÓ

Kapcsolódó (korábbi) bejegyzés: Mindent a has edzéséről!

A képek innen vannak (jó kis oldal, ajánlom!!) >
http://www.bodybuilding-motivation.org/

Szép szombatot kívánok Nektek! : ) Üdv, Blanka

Krista Dunn: 46 éves és anyuka

Krista Dunn 46 éves és anyuka. Csak 41 éves korában kezdett el versenyezni, és azóta számtalan 40 felettit motivált mozgásra. A Facebook profilján elmondta: “Büszke vagyok rá, hogy képes vagyok inspirálni és motiválni a 40 feletti férfiakat és nőket, hogy soha nem késő elkezdeni fittnek és egészségesnek lenni! A kor csak egy szám, ami nem definiál téged!! ” : )

Te is fitt és csinos anyuka vagy, vagy ismersz ilyet?? Várjuk a sztorikat a blogba, hogy másokat is motiválj vele! Írd meg, hogyan oldod meg a mozgást a gyerekek mellett, heti hányszor és mit sportolsz, milyen elvek alapján étkezel! Várjuk a leveled (képekkel, nagy változás esetén előtte-utána fotókkal) a fitneszanyu@gmail.com címre!

Miért szeretjük a fitneszedzőket?! :-)

Ahhoz, hogy fogyj, nem feltétlen kell személyi edzőhöz járnod, de tény, hogy egy jó edző rengeteget adhat – szakmailag és emberileg. Vele gyorsabban érsz el eredményeket, mert szakértelmének köszönhetően eleve jó módszereket használsz, nem tévedsz vakvágányra. De a fitneszedzőket mégsem csak ezért szeretjük! 🙂 Hanem…

…mert élő példa. A mozgása, az alakja, az életmódja egyértelműen körvonalazzák a célt, a közelében tartózkodva nem nehéz a leendő eredményre fókuszálni! Ő maga a Motiváció.

…mert nem kap sokkot, ha megáll a fogyásod. Egyedül megtapasztalva, hogy áll a mérleg: elbizonytalanodsz, elkeseredsz. Az edző ellenben tudja, hogy vannak holtpontok, és segít továbblendülni.

…mert a jó edző folyamatosan tanít. Jól rögzülnek a gyakorlatok, és megértesz összefüggéseket a szervezeteddel kapcsolatban, amiket a biosz órán senki nem tanított… 🙂 Ezzel megszeretheted, és hatékonyan formálhatod a tested!

…mert jó hozzá visszatérni. Ha jól választottál edzőt, vagyis passzoltok emberileg is, akkor az edzés nemcsak izzadás, de egy jó élmény is! Az edzés utáni beszélgetések, nevetések egészen biztosan újra és újra bevonzanak a terembe!

…mert házigazda az edzőteremben. Az edző megmutatja neked mi mire való és ki kicsoda az edzőteremben. Az eleinte ismeretlen terepet olyan otthonossá változtathatja a számodra, hogy ezentúl a világ bármely pontján bátran lépsz be az edzőtermek ajtaján!

…mert elenged, ha készen állsz. A tévhitekkel ellentétben a jó edző célja nem az, hogy minél tovább maga mellett tartson, hanem hogy fejlődj és tanulj annyit, hogy végül elengedhesse a kezed. Az persze nem vitás, hogy új kérdés, új edzésterv esetén továbbra is 0-24 hívható! 🙂

Fitneszanyu-tipp: amennyiben a szülés után most kezdesz el edzeni, fokozottan fontos a szakértői vélemény! A tested ugyanis most egészen más kapacitással bír, mint korábban! Keresd ki a szimpatikus edzőt a katalógusból, és hívd bátran! www.cornerfitness.hu Vagy kérj időpontot tőlem a fitneszanyu@gmail.com címen!

Üdv, Blanka

(A Fitneszanyu Blog olvasóit különféle kuponok illetik meg: edzésterv, dietetikus tanácsadás, masszázs, manikűr, kozmetika…. Neked is jár! Várunk szeretettel! www.facebook.com/Fitneszanyu )

 

Vékony vs. Izmos

Nem mindegy, hogy csak fogytál vagy formálódtál. Sokan azt gondolják, hogy ők már a “kisebbel” is megelégednének, nem kell feltétlen a “hú de formás”. Pedig az utóbbit jóval könnyebb ám elérni, mint az előbbit! Ugyanis szórakoztatóbb egy jól  kiválasztott, élvezhető sporttal, és a kajában némi odafigyeléssel látványosan változni – mint koplalni, rosszul lenni, sóvárogni. A mérleg lehet, hogy az utóbbi módszerrel mutat hamarabb változást, de a tükör egészen biztosan a formás, feszes alakot szereti jobban – csak úgy, mint a legtöbb pasi, természetesen 🙂 (A fenti kép egyébként arra is jó bizonyíték, hogy az izmos egyáltalán nem nőietlenebb, sőt!) Egyszóval edzésre fel, és azon belül is a komoly lábedzésre! Kapcsolódó bejegyzés: Mindent a lábedzésről >> http://fitneszanyu.cafeblog.hu/2013/03/13/mindent-a-lab-edzeserol/

Szép napot, üdv, Blanka 🙂

FITNESZANYU a FACEBOOKON: www.facebook.com/Fitneszanyu

Jennifer Nicole Lee - a legfittebb fitneszanyu Amerikában

Én személy szerint imádom JENNIFER NICOLE LEE-t, az amerikai fitneszmodellt és edzőt, mert édesanyaként is bombanő!! Mottója, hogy ma már nem divat a soványság, egy nő akkor szexi, ha izmos és bivaly erős. Ő maga is megismerte a túlsúly fogalmát, hiszen a második szülése után 91 kilót nyomott – és csak ezek után kezdte el karrierjét a fitneszvilágban. Nőiesen izmos testformáját a sok edzésnek (szerinte min. heti 4 edzés szükséges), és a helyes étkezésnek köszönheti, amiben kiemelt figyelmet fordít a fokozott fehérje bevitelnek. 2012-ben az NBC News “Amerika legszexibb mamájának” nevezte. Ma már saját fitnesz programjával (JNL Fusion) és könyveivel veszi rá a hölgyeket a mozgásra.

Éppen nincs kedved edzeni?! Jennifer Nicole Lee képei mindig kellően motiválóak: nézz meg egy párat! (És akkor is ha eddig azt mondtad, hogy az izmos nem nőies…)

Te is fitt és csinos anyuka vagy, vagy ismersz ilyet?? Várjuk a sztorikat a blogba, hogy másokat is motiválj vele! Írd meg, hogyan oldod meg a mozgást a gyerekek mellett, heti hányszor és mit sportolsz, milyen elvek alapján étkezel! Várjuk a leveled (képekkel, nagy változás esetén előtte-utána fotókkal) a fitneszanyu@gmail.com címre!

A Nagy Megújuló Program - a kiadvány

Vannak azok a nők, akik szinte egész életükben “épp fogyóznak” és “épp elkezdtek edzeni” – mégsem produkálnak soha látványos változást, és akár egy életet képesek leélni túlsúlyosan, önmagukkal elégedetlenkedve. És vannak azok a nők, akik egyszer csak felemelik az állukat, elhatározzák magukat  a változás mellett – és megcsinálják.

Mi a különbség a két csoport között?!

Miért sikerül az egyiknek, míg a másiknak éveken át egyszer sem?!

Miért lesz valakiből anyukaként is baromi jó nő, míg mások belesüppednek a “már mindegy” fázisba?!

A válasz nagyon egyszerű: a különbség a tudatosságban rejlik. Ahhoz, hogy biztosan az utad végére érj, egyrészt szükséged van arra, hogy tudd, mi a cél, merre tart az út. Másrészt szükséged van magára az útra, ami ki van kövezve, látható, konkrét, különben folyamatosan letévedsz róla.

A Nagy Megújuló Program című kiadvány egy konkrét 6 hetes életmódváltó program, amit a blog Facebook-oldalán meghirdetett nyereményjátékokkal lehet megszerezni! A kiadvány 42 napon keresztül, lépésről-lépésre vezeti végig az olvasót a változáson:

1. nap: cél kitűzése, adatok szakszerű felvezetése
2. nap: az első méregtelenítés (4 példa méregtelenítő.napra)
3. nap: az I. kardió edzés-terv
4. nap: első lélek-nap: “Határozd el magad!”
5. nap: a II. kardió edzés-terv

Kíváncsi vagy a többi 37 nap feladataira is? Kövess a Facebookon, és figyeld a játékokat, hogy Te is megszerezd a kiadványt! A füzet egy tanácsadó és napló egyben, melyben a fitnesz- és szépségipar szakemberei (személyi edző, dietetikus, kozmetikus, manikűrös, fodrász…) vezet be a Nagy Megújulás titkába! Tanuld meg profiktól a edzés-módszerek, a helyes étkezés, a szépségápolás  alapjait – és hajtsd végre lépésről lépésre a Programot, hogy elkápráztasd Önmagad, a párod, és az ismerősöket!

Fontos!! A programot nemcsak a saját bőrömön “teszteltem”, de már más anyukák is kipróbálták! R. Zsuzsi az olvasók szeme láttára újult meg a blogban! Nézd meg a káprázatos változást!

 

 

KEDVEZMÉNYEK!!!
A kiadvány hátuljában található egy kupon-oldal, ahol a Fitneszanyu Blog támogatói adnak 20-50% -os kedvezményeket a kiadvány tulajdonosának! Így az eredeti árak töredékéért juthatsz el
– fitneszterembe és személyi edzőhöz
– dietetikushoz
– fodrászhoz
– kozmetikushoz
– manikűröshöz
– fotózásra
– masszőrhöz
– gyógytornászhoz

Ismerd meg a Csapatunkat ITT! 🙂


Üdv, A Fitneszanyu Blog csapata

 

A Program kiemelt támogatói: PICURFOTO és  CORNER FITNESS

Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLCafé oldalra!