fitneszanyu

3 hiba, amiért eddig nem sikerült lefogynod

Hányadszor határozod el, hogy most igazán le fogsz fogyni? Minél többször vallottál kudarcot, annál nehezebb újra bíznod magadban. Minden újabb elhatározásnál hangosabban kacag az a kis gúnyos hang a fejedben: miért pont most sikerülne?!

 

Fekete Ferenc NŐI TESTÉPÍTÉS című könyvében megfogalmazza, mi is az a két hiba, melyet rendre elkövetünk, mikor kudarcot vallunk. Íme:

1. hiba: „Mindent vagy semmit
A „mindent vagy semmit”- hozzáállás nem helyes. Lelkesedve kezdted, de az első kihagyott edzés után bűntudatot érzel, elkedvetlenedsz, és minden visszaáll a régi kerékvágásba. Próbálj az adott napra koncentrálni, függetlenül attól, hogy tegnap sikerült, vagy sem teljesítened a tervet!

2. hiba: a lustaságunk
Valljuk csak be, hogy akaratgyengeségünk a legfőbb oka a kudarcunknak. Azonban jó hír, hogy a jutalmazás technikájával ezen is lehet változtatni! Találd ki, milyen apró jutalmat kapsz, ha ma futsz félórát! Egy szelet csoki? Amint túl vagy a kezdeti nehézségen, a csokiról meg fogsz feledkezni.

3. hiba: irreális célok
Nem kell másfél órás edzéseket kiírnod mindennapra, ha úgysem teljesíted. Fekete Ferenc az apró lépések politikáját hangsúlyozza: tűzz ki olyan célt magad elé, melyet biztosan teljesíteni tudsz (pl. a 30 perces edzésterv kezdőknek) – és feltétlen teljesítsd is!

 

Fitneszanyu-tipp: egy gyúrós fiú az edzőteremben egyszer azt mondta, hogy a szokásos edzés végi turmixa miatt jár a terembe – ami előtt azonban egy órát keményen kondizott! 🙂 Ez is jó ötlet, de a várandósság és szoptatás időszaka alatt kerüld a fehérje turmixokat, helyettesítsd gyümölcsössel!

 

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLCafé oldalra!